Un 2 abril de 1805 viña ao mundo, en Dinamarca, un escritor
recoñecido a nivel mundial grazas aos seus contos para nenos/as. Trátase de
Hans Christian Andersen. A data do seu nacemento foi escollida para conmemorar
o Día Internacional da Literatura Infantil e Xuvenil e fomentar a lectura entre
os máis xovenes.
Cada ano unha Sección Nacional ten a oportunidade de ser a
patrocinadora internacional do Día do Libro Infantil. Esa Sección elixe un tema
e selecciona a un autor ou autora importante do país co fin de que escriba unha
mensaxe para os nenos e nenas do mundo, e a un recoñecido ilustrador ou
ilustradora para que deseñe un cartel que se difunde en colexios, bibliotecas,
a través dos medios de comunicación, etc. Con este motivo organízanse
diferentes actividades de animación, encontros con escritores e ilustradores,
concursos e outras accións puntuais.
Este ano a mensaxe para os nenos e nenas do mundo chéganos da man de Siobhán Parkinson:
CARTA AOS NENOS DO MUNDO
OS LECTORES, a miúdo lle preguntan aos escritores como escriben as súas
historias - De onde saen as ideas? Veñen da miña imaxinación, contéstalles o
escritor. Ah, claro, adoita responder o lector. Pero, onde está a túa
imaxinación, de que está feita e é certo que todo o mundo ten unha?
Ben, responde o escritor, está na miña cabeza, por suposto, e está composta de imaxes e palabras e recordos e rastros doutras historias e palabras e fragmentos de cousas e melodías e pensamentos e rostros e monstros e formas e palabras e movementos e palabras, ondas e arabescos e paisaxes e palabras e perfumes e sentimentos e cores e rimas e pequenos estalos e asubíos e sabores e explosións de enerxía e adiviñas e brisas e palabras. Todo iso xirando aí dentro e cantando e comportándose como un calidoscopio e aboiando e sentándose e pensando e rañando a cabeza. Por suposto que todo o mundo ten imaxinación: sen ela, non seriamos capaces de soñar. Porén, non toda imaxinación ten as mesmas cousas dentro dela. Probablemente, a imaxinación dos cociñeiros conteña na súa maioría sabores, da mesma maneira que a imaxinación dos artistas conterá sobre todo cores e formas. A imaxinación dos escritores está principalmente chea de palabras. Para os lectores oíntes de historias, as súas imaxinacións tamén se nutren de palabras. A imaxinación dun escritor traballa, dá voltas e dá forma ás ideas, aos sons, ás voces, aos personaxes e aos acontecementos ata convertelos nunha historia; esta historia non está composta doutra cousa que non sexan palabras, batallóns de garabatos desfilando polas páxinas. Entón ocorre que, de pronto, chega un lector e eses garabatos cobran vida. Seguen estando na páxina, seguen parecendo garabatos pero tamén están choutando na imaxinación do lector, e este dá forma e fía as palabras para que a historia agora teña lugar na súa cabeza, como tivo lugar na cabeza do escritor. Este é o motivo polo que o lector é tan importante para unha historia como o é o escritor. Só hai un escritor para cada unha delas, pero hai centos ou miles ou incluso ás veces millóns de lectores de historias, que len no mesmo idioma que o do escritor ou que quizais ata lean traducións en moitos outros idiomas diferentes. Sen o escritor, non nace o conto; sen todos os miles de lectores arredor do mundo, o conto non chegará nunca a vivir todas as vidas que pode vivir. Todo lector dunha historia ten algo en común cos outros lectores desa mesma historia. Separadamente, aínda que tamén dalgunha maneira xuntos, eles recrearon a historia na súa propia imaxinación: unha acción que é tanto privada como pública, individual como común, íntima como internacional. É, posiblemente, o que os humanos fan mellor. Seguide lendo!
Siobhán Parkinson
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario